diumenge, 25 de novembre del 2007

Nadal

S'acosta nadal (bé, encara queda un mes) tot i que sembla que ja hagii arribat:
_Anuncis, molts anuncis.....sobretot de joguines
_Música de nadal a TOTES les botigues(que ralla més que res i més si treballes a la botiga en questió)
_Carrers il·luminats, ja fa un parell de dies que van encendre els llums de nadal de tota la ciutat(d'acord que potser és maco, però tampoc cal exagerar, després diuen del calentament global i que hem de reduir el consum....ja veus quin exemple dónen...)
_Restaurants a tope per sopars d'empresa
[...]
tot això representa ser per celebrar el neixament de Jesus. Però, d'entre totes les persones que celebren el nadal, quantes pensen en Jesus mentre mengen com animals als dinars, obren i fan regals a les demés persones?
L'esperit del nadal ha canviat, ara només es pensa en regals, en consumir, en gastar i en menjar. Per què? Per tradició.

Amb això estic dient que no m'agradi el nadal, crec que és una bona ocasió per passar una mica de temps a la família i les persones més estimades, i això sempre està bé, però, com van plantejar un cop a Plats Bruts:
Per què s'han de fer regals per nadal?
Per què fer regals només per a ocasions especials?
Per què no fer regals quan et vingui de gust i a qui et vingui de gust?

Com sempre diu Ferran Monegal: "reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi"

10 comentaris:

annabimbana ha dit...

que profunda estas!!! jeje, per mi nadal equival a sopar amb la family el 24 vestits de gala, que m'encanta, pujar a la vall per cap d'any, ke m'encanta, estudiar tot el dia excepte de 6 a 8 que hi ha sessio de cine, que m'encanta... o sigui que el nadal m'encanta, i no per regals ni per jesus ni punyetes!

Kika ha dit...

bon comentari anna..jajaj...tu sempre tan positiva!!!
no doncs a mi ma encantat lo de plats brts...xk jo sempre penso el mateix...pots fer regals quan et dongui la "pip" gana i a qui vulguis ....no cal tenir raons per fer regals...smplement fer feliç a laltre...i em sembla que en aixo a contribuit molt el xabi..xk ell sempre ho fa....es un sol..ejje
be en tot cas tmb em mola molt el comentari de Ferran Monegal: "reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi"....es lo del final de dinamita no??¿jajaj....ara si que mestas posan melancolica...jolin marta!!!!!no es val!!!!!!!!!!!!.......
19 dies......:D

petonas!!tem..

...Ingrid...

nika ha dit...

jajjajaa anna t'agrada estudiar tot el dia a tu ?? buff.....quina moral :-PP

Mars' ha dit...

Noooo enana empanada!!!!! el Ferran Monegal es el que fa Telemonegal a btv. que ve a ser un programa de critica als programes de tele...i sempre diu aixo....(fes click al nom (a l'actualitzacio, on posa el nom de ferran monegal i entres a la pag....(sino perque em mato jo a posar els links?¿)

Kika ha dit...

wow....k maca la gent aki.....jolin jo currantme a deixarte posts tot el dia i despres em fots akest moc!!!!!vale vale...pero k sapigues k el tio de dinamita tmb ho deia...el viejo akell del fnal...sempe acabava aixi..i sino preguntau a qualsevol viciat de TV3...com el papa per exemple...o lenano!!!!
ala un peto

...Ingrid...

Aser ha dit...

Marta, de vegades em deixes anonadat... tanta profunditat de pensaments es extraordinari.
Per altre costat dir-te que lo de les festes de Nadal, menjar, regals, etc. no te el seu origen en la festa del naixement de Jesus, ve d'una festa pagana, molt mes antiga (epoca dels Sumeris) que festejaven el solstici (et sona?) d'hivern, perque era el dia mes curt ( de llum) del any i tambe l'epoca en que ja s'havie acabat la recolecció i ja havien preparat els camps per la nova temporada. La costum era regalar coses de menjar si la temporada havie estat bona i fer festes que duraven una setmana.. Els cristians van aprofitar aixo per posar la data del naixement de Jesus al mateix temps que aquestas festas, i despres ha quedat ja com tradicio.
El ke diu l'Ingrid es el Dr. Perqué, interpretat per Lluís Marco i que sempre al acabar el programa fa una reflexió... Dinamita es una serie produida per el Tricicle.

Mars' ha dit...

1-Jo no estava dient que la festa original fos la cristiana, sino que el que representa que es celebra avui en dia (pesebres a alguns punts de la ciutat, a les il·luminacions del carrers etc.)...

2-Ingrid! no anava amb mala llet!!

3-El del final de dinamita ja sabia qui era, pero, com bé diu el Pepe, acabava am una reflexió, no amb la frase (citada exactament) "reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi"

Kika ha dit...

ok..ok..on ce calme!!!nomes ho deia en conya lo de la mala llet eee...ja se que no anava am borderio....
ala amor un petonas!temmmmmm

...ingrid...

annabimbana ha dit...

joe, si que dona de si un dia de profunditat de la pallussa a les 5 del mati... ingrid, jo no conec al del dinamita si et serveix d'algo. nika, el que m'agrada es la sessio de cine i poder estudiar al meu ritme, no com durant el curs que es bastant mes agobiant... prefereixo el nadal a les setmanes de classe...

Mars' ha dit...

Anna...llavors no confonguem termes...el que a tu t'agrada són les vacances....independentment que sigui nadal o no...