dimecres, 13 de febrer del 2008

Piero Manzoni



Avui a classe d'estètica ens han parlat d'un home molt curiós...es deia Piero Manzoni i representa ser un gran artista....i realment, el que ha aconseguit aquest home, poca gent ho ha aconseguit:






El 12 de agosto de 1961, en ocasión de una exposición en la Galleria Pescetto de Albisola Marina, Piero Manzoni presentó por primera vez en público las cajitas de "Merda d’artista" ("contenido neto 30 gramos, conservada al natural, producida y enlatada en el mayo de 1961").
El precio establecido por el artista por las 90 cajitas (rigurosamente numeradas) correspondía al valor corriente del oro. (es a dir, que si un gram d'or valia 1000 pts, un gram dels seus excrements valia 1000 pts...o la moneda que hi hagués al moment a italia....)


Es veu que aquestes capsetes avui en dia valen un ull de la cara...que ve a ser més que un Velázquez.....flipa...
Algunas latas están en Galerías de arte famosas, entre ellas el centro Georges Pompidou de París, la TATE Gallery y el MOMA. Algunas de ellas han explotado por la expansión de los gases xDD (llàstima que no poguéssim entrar al MOMA, les haguéssim vist!!!xD)

El 21 de junio de 1960, en en el curso de la performance Consumición del arte dínamica del público devorar el arte ("Consumazione dell'arte dinamica del pubblico divorare l'arte"), Piero Manzoni imprime la huella de su pulgar sobre algunos huevos duros ofreciéndoles al público para comer.
A través del huevo – reliquia consagrada por el contacto con el cuerpo del artista, el público participa del arte, entra en comunión con la misma fisicidad (mágica, heróica) del artista.


i si en voleu més

4 comentaris:

annabimbana ha dit...

hi ha gent que esta sonada, i no ho dic pel manzoni, sino per la gent que compra la merde d'artista... per cert, la lori nix, mes que fotografa es pintora/artista no? pero he de reconeixer que m'han molat les fotos de the city, les altres no tant (la de la noria si). aixo t'ensenyara a buscar per internet coses interessants a fer quan vas a una ciutat nova i no deixar-ho tot en les meves mans, jejeje!!

Gemma ha dit...

pq no veu entrar al MOMA???
....o sigui estic flipant!!! però a veure aquest senyro cmo es va fer famos al principi?? pq si jo ellato merda meva això de buenas a primeras ningu ho comprara! què he de fer?? digues digues! que jo tb vyul ser rica!

Mars' ha dit...

let's see..Anna:
_tens tota la rao....a qui se li acudeix pagar millonades per aquesta merda (i mai millor dit...)
_De la Lori, a mi em va encantar la foto de l'arbre de The City... per aixo vaig decidir penjar-la....

Gemma:
No vem entrara l MOMA perque hi anavem a anar l'ultim dia (dimarts) i quan arribem a la porta: tuesdays closed!!! S***!!!
i no tinc ni idea de com es va fer famos aquest home....ves a sabre...amb alguna altra bogeria de les seves.....

Anònim ha dit...

leer una mierda de artista